Action Plan 2016
Dear CSEA/SCÉA members and colleagues,
As shared with you all last month in a follow-up email to our successful Members’ Forum held in October, in Montreal, I would like to present to you the Action Plan that will guide our organization over the coming year.
This document outlines the three overarching priorities that will be the focus of the CSEA/SCEA during the coming year (October 2015 – October 2016). These three priorities are derived from the summaries of the data/notes taken and collected at the Members’ Forum held in Montreal on Oct. 17, 2015. Listed under each overarching priority are specific goals and the portfolio or director of the organization that is responsible for the development of that particular goal.
- On-line Presence
- New Website – Aim to have up and running by July 2016 (Portfolio – Digital Communications)
- Journal/s to go online – Aim to have CRAE(Canadian Review of Art Education) online by 2016 (Portfolio – Publications)
- Social Media – stronger presence on Facebook and Twitter – ongoing (Portfolio – Provincial Liaisons & Others)
- Advocacy/Public Awareness/Communication
- Greater visibility in both public and private sectors in education at both provincial and national levels, ie. develop connections with Ministries of Education, Deans of Education organizations, Educational Administration organizations, Policy Makers, etc. – (Portfolio – Advocacy & Praxis and Resources)
- Ongoing efforts to be made around communication with art educators from provinces and territories across Canada – (Portfolio – Provincial Liaisons & Student Reps)
- Planning of national initiatives for member participation (ie. 2016 Summer Institute & 2016 CSEA/BCATA Conference in Victoria, BC. -Oct. 2016)
- Increase awareness and promotion of CSEA/SCEA Awards Program, ie. Provincial Affiliate Awards and National Teaching Awards – (Portfolio – Awards)
- Fundraising /Fiscal Responsibility
- Development of Director of Fundraising position as a direct result of Members’ Forum discussions and overall future fiscal responsibility of CSEA/SCEA- (Portfolio – Fundraising)
- Focus to be on grant applications, fundraising campaign, donors/sponsorships, etc.
Throughout all of the CSEA/SCEA’s operations, ongoing efforts will be made to build our membership and strengthen our presence as the national voice for Art Education across Canada.
We have much work ahead of us and are excited about our new direction and initiatives! Please do not hesitate to contact me at pvietgen@brocku.ca with any questions or comments you may have with our articulated goals. We are always looking for feedback and value your input!
Sincerely,
Peter Vietgen, President
CSEA/SCÉA
Plan d’action CSEA/SCEA (oct. 2015 – oct. 2016)
Mesdames, Messieurs, Membres de la CSEA/SCÉA
Tel qu’annoncé à tous le mois dernier dans un courriel de suivi de notre fructueux colloque des membres, tenu à Montréal en octobre, je vous soumets le Plan d’action qu’adoptera notre organisation au cours de l’année qui vient.
Ce document donne un bref aperçu des trois principales priorités auxquelles se consacrera la CSEA/SCEA au cours de l’année qui vient (octobre 2015 – octobre 2016). Ces trois priorités découlent des données et notes recueillies dans le cadre du Colloque des membres, tenu à Montréal le 17 octobre 2015. Les objectifs spécifiques ainsi que le dossier ou le directeur de l’organisation responsable de la mise en œuvre d’un objectif donné sont précisés pour chacune des priorités identifiées.
- Présence en ligne
- Nouveau site Web – devrait être en opération dès juillet 2016 (dossier –Communications numériques)
- Mise en ligne des journaux– la Revue canadienne d’éducation artistique devrait être disponible en ligne dès 2016 (dossier – Publications)
- Médias sociaux – présence accrue sur Facebook et Twitter – en cours de développement (dossier – Liaison aves les provinces et autres)
- Défense des intérêts/Sensibilisation du public/Communication
- Visibilité accrue au sein tant du secteur public que privé de l’éducation, aux niveaux provincial et national, notamment par la création de liens avec les ministères de l’éducation, les doyens des programmes pédagogiques, les organismes d’administration scolaire, les responsables de l’élaboration des politiques, etc. – (dossier – Défense des intérêts, Pratique et Ressources)
- Efforts soutenus en matière de communication auprès des enseignants en arts des provinces et territoires, d’un bout à l’autre du Canada – (dossier – Liaisons avec les provinces et représentants étudiants)
- Planification d’initiatives nationales axées sur la participation des membres (p. ex., l’Institut estival 2016 et la Conférence SCÉA/BCATA 2016, à Victoria, C.-B.. – octobre 2016)
- Accroître la notoriété et faire la promotion des programmes de bourses de la CSEA/SCEA, p. ex., les bourses des affiliés provinciaux et les bourses nationales d’enseignement – (dossier – Bourses)
- Levées de fonds/Responsabilité fiscale
- Création du poste de directeur des levées de fonds suite aux discussions tenues dans le cadre du Colloque des membres et dans le contexte de responsabilité fiscale future de la CSEA/SCEA – (dossier – Levées de fonds)
- Emphase mise sur les demandes de subventions, les campagnes de financement, les donateurs, le parrainage, etc.
Nous déploierons des efforts soutenus, tout au long des opérations de la CSEA/SCEA, pour accroître le nombre de nos membres et consolider notre présence en tant que porte-parole national de l’éducation artistique d’un bout à l’autre du Canada.
Si nous avons beaucoup à faire, nous sommes enthousiasmés par notre nouvelle orientation et nos initiatives prometteuses ! N’hésitez pas à communiquer avec moi (pvietgen@brocku.ca) si vous avez des questions ou commentaires à propos des objectifs décrits. Votre rétroaction et vos observations sont toujours appréciées !
Sincerely,
Peter Vietgen, Président
CSEA/SCÉA