• Twitter
  • Instagram
  • Facebook
CSEA
  • Home
  • About CSEA/SCÉA
    • Membership
    • Membership Application
    • President’s Message
    • President’s Messages Archive
    • Executive
    • Graduate Students
    • Policy & Guidelines
    • PAL: Provincial Association Liason
    • Our Members’ Projects
    • History and Honourary Members
    • List of Donors
    • CSEA/SCEA Statement on Anti-racism and Art Education
    • Contact Us
  • Awards
    • Descriptions
    • Winners
    • Sponsors
  • Conferences
    • CSEA/SCÉA National Conferences
    • Provincial
    • Other National and International Conferences
  • Gallery
  • Links
    • Associations
    • Where to Study Art Ed
    • Art Resources
      • Talking with Students About Race and Social Justice through Art
      • Teaching art in COVID times
    • Job Postings
  • Publications
    • Book Store
    • e-Books
    • Canadian Review of Art Education
    • Canadian Art Teacher
      • Canadian Art Teacher – Volume 17.1
  • Contact Us
  • Store
  • Search
  • Menu Menu

Canadian Review of Art Education Volume 43.1, 2016

VOL 43, NO 1 (2016)

TABLE OF CONTENTS

ARTICLES

Editorial
Heather McLeod
PDF
1
Guest Editorial
Richard Lachapelle, Natasha Reid
PDF
2-6
Distinguer une expérience intense courte à propos d’un objet d’art d’une expérience rudimentaire de même longueur
Colette Dufresne-Tassé
PDF
7-16
Posture paradoxale: Bilan de recherche sur le travail des médiateurs et médiatrices de l’art contemporain dans le milieu muséal
Marilyn Farley
PDF
17-28
Utilisation de lunettes munies d’une caméra et d’un microphone pour évaluer l’expérience muséale
Stéphanie Gladu, Stéphane Perreault, Jason Luckerhoff
PDF
29-39
L’Educational Turn. L’éducation comme média artistique: À la recherche d’une interactivité nouvelle
Rébéca Lemay-Perreault
PDF
40-57
Des enfants-médiateurs et leur perception des objets et des personnages historiques d’un musée d’histoire au Québec
Thérèse Martin
PDF
58-75
Les aînés actifs et l’archéologie publique au Québec: enquête sur les motivations et les obstacles à la participation
Caroline Mercier, Maryse Paquin
PDF
76-89
ArTSchives: un tremplin vers divers types de musées et vers la création artistique
Lise Robichaud
PDF
90-104
Exposer le patrimoine de la Retirade: la pédagogie au croisement des logiques sociales et institutionnelles. Étude de cas à Argelès-sur-Mer
Virginie Soulier
PDF
105-120
Toward Evaluating Art Museum Education at the Art Gallery of Ontario
Agnieszka Chalas
PDF
121-138
Subversive identities at the art museum: An ESL university student’s experience at the National Gallery of Canada
Geneviève Cloutier, Awad Ibrahim, David Pratt
PDF
139-152
Identifying a Conceptual Framework for the Study of Visitors’ Verbalizations of Self-Awareness while Exploring Contemporary Art in a Museum Context
Anne-Marie Émond
PDF
153-169
Rethinking Docent Training at the Montreal Museum of Fine Arts: A Pilot Project
Richard Lachapelle, Emily Keenlyside, Manon Douesnard
PDF
170-183
Project-Based Museum-School Partnerships in Support of Meaningful Student Interest- and Equity-Driven Learning Across Settings
Jrène Rahm
PDF
184-198
Against a “Life Hack” Approach to Art Education
Claudia W. Ruitenberg
PDF
199-207

© Copyright - CSEA/SCÉA
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
Canadian Review of Art Education Volume 42.2 (2015) VOL 44, NO 1 (2017) Canadian Review of Art Education VOL 44, NO 1 (2017)
Scroll to top