• Twitter
  • Instagram
  • Facebook
CSEA
  • Home
  • About CSEA/SCÉA
    • Membership
    • Membership Application
    • President’s Message
    • Executive
    • Graduate Students
    • PAL: Provincial Association Liason
    • Our Members’ Projects
    • History and Honourary Members
    • List of Donors
    • CSEA/SCEA Statement on Anti-racism and Art Education
    • Contact Us
  • Awards
    • Descriptions
    • Winners
    • Sponsors
  • Conferences
    • CSEA/SCÉA National Conferences
    • Provincial
    • Other National and International Conferences
  • Gallery
    • Navigating & Creating Exhibit | Exposition Naviguer et Créer
  • Links
    • Associations
    • Where to Study Art Ed
    • Art Resources
      • Resilience: 50 Indigenous Art Cards and Teaching Guide
      • Talking with Students About Race and Social Justice through Art
      • Teaching art in COVID times
      • Data Management Plan Template: Arts-Based Research
      • Modèle de plan de gestion des données : La recherche basée sur les arts
    • Job Postings
  • Publications
    • Book Store
    • e-Books
    • Canadian Review of Art Education
    • Canadian Art Teacher
      • Canadian Art Teacher | Enseigner Les Arts Au Canada | Volume 2, No. 17, 2021
      • Canadian Art Teacher | Enseigner Les Arts Au Canada | Volume 17.1
      • Canadian Art Teacher | Enseigner Les Arts Au Canada | Vol. 18 No.1 2022
  • Contact Us
  • Store
  • Search
  • Menu Menu

Canadian Review of Art Education VOL 47, NO 1 (2020)

Canadian Review of Art Education

Volume 47, Number 1

Table of Contents

Artist Statement

Artist Statement: Pattern on Pattern

Énoncé d’artiste : motif sur motif

Heather McLeod

i

Editorial

Editorial, Vol. 47, No. 1

Éditorial, Vol. 47, No. 1

Adrienne Boulton

1-2

Salon

For Dr. Leggo: A Legend

Le Dr Leggo : une légende

Karen V Lee

3-6

Articles

Archives, Aesthetic Dimensions, and Academic Identity

Archives, dimensions esthétiques et identité universitaire

Ellyn Lyle, Cecile Badenhorst, Heather McLeod

7-21

Understanding Jewish Art Jewishly: A Rationale and a Model for Including Jewish Art in Canadian Post-Secondary Coursework

Interprétation juive de l’art juif : un motif et un modèle d’inclusion de l’art juif dans les cours postsecondaires au Canada

Jennifer Eiserman

22-31

“Illustrating” the Role of the Expressive Arts Among Children and Youth with Cystic Fibrosis: A Narrative Review

« Illustration » du rôle des arts de la scène chez les enfants et les jeunes atteints de fibrose kystique : une revue narrative

Stephanie Posa, Fiona Moola

32-49

La progression d’un objet partagé par une classe du primaire dans un environnement d’apprentissage en réseau en contexte d’éducation artistique

The Evolution of a Shared Object in an Elementary Classroom through Networked Learning in Art Education

Esther Simard St-Pierre, Thérèse Lafferière

50-67

Reviewers for Volume 47, Issue 1

Reviewers for Vol. 47, No. 1

Réviseurs pour Vol. 47, No. 1

68

© Copyright - CSEA/SCÉA
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
Cynthia Jane Taylor (1936 – 2020)An invitation to join our social media committee
Scroll to top