• Twitter
  • Instagram
  • Facebook
CSEA
  • Home
  • About CSEA/SCÉA
    • Membership
    • Membership Application
    • President’s Message
    • President’s Messages Archive
    • Executive
    • Graduate Students
    • Policy & Guidelines
    • PAL: Provincial Association Liason
    • Our Members’ Projects
    • History and Honourary Members
    • List of Donors
    • CSEA/SCEA Statement on Anti-racism and Art Education
    • Contact Us
  • Awards
    • Descriptions
    • Winners
    • Sponsors
  • Conferences
    • CSEA/SCÉA National Conferences
    • Provincial
    • Other National and International Conferences
  • Gallery
  • Links
    • Associations
    • Where to Study Art Ed
    • Art Resources
      • Talking with Students About Race and Social Justice through Art
      • Teaching art in COVID times
    • Job Postings
  • Publications
    • Book Store
    • e-Books
    • Canadian Review of Art Education
    • Canadian Art Teacher
      • Canadian Art Teacher – Volume 17.1
  • Contact Us
  • Store
  • Search
  • Menu Menu

Canadian Review of Art Education VOL 44, NO 1 (2017)

VOL 44, NO 1 (2017)

TABLE OF CONTENTS

EDITORIAL

Tapestry: Art Education, Explorations and Critical Constructions | Tapisserie : éducation artistique, explorations et constructions critiques
Heather McLeod
PDF
1-3

ARTICLES

Landscapes of Identity: Young children and the visual arts | Paysages identitaires : jeunes enfants et arts visuels
Lesley Margaret Pohio
PDF
4-19
Creativity and Standardization: The Ability of Museum-Based Programming to Inform 21st Century Education | Créativité et normalisation : la capacité des programmes muséaux à renseigner l’éducation au 21ème siècle
Jennifer Robin Godfrey, Heather Skye McLeod
PDF
20-35
The School Teacher and the Art Museum: A Multi- Case Study of Online Canadian Art Museum Teacher Resources | L’enseignant scolaire et le musée des beaux-arts : une étude de cas multiples des ressources en ligne des musées des beaux-arts pour les enseignants
Julie Etheridge
PDF
36-46
Formation continue des enseignantes spécialisées en arts plastiques pour faire de l’école un espace inclusif, ouvert à l’autre et au monde | Professional Development of Art Teachers to Make School a Place that is Inclusive, Open to Others and the World
Mona Trudel, Adriana de Oliveira, Élyse Mathieu, Réginald Fleury
PDF
47-63
In-class Film-viewing for Empathy Development in Higher Education | Visionnement de films en classe aux fins de développement de l’empathie en éducation supérieure
Amélie Lemieux
PDF
64-73
Derailing Dewey: Art Education and Social Reconstruction | Déraillement de Dewey : éducation artistique et reconstruction sociale
Sebastien Fitch
PDF
74-84
Fierce Love: Fashioning Becoming a Researcher | Amour féroce : le façonnage d’un chercheur en devenir
Sarah R. Pickett
PDF
85-100

BOOK REVIEWS

Review of “Printopolis,” edited by Tara Cooper and Jenn Law
Haley Rebecca May Toll
PDF
101-103

© Copyright - CSEA/SCÉA
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
Canadian Review of Art Education Volume 43.1, 2016 President’s Message April 2016
Scroll to top