Volume 20.1 of Canadian Art Teacher / Enseigner les arts au Canada available

We are excited to announce that ‘Conversations’ our latest issue (20.1) of the Canadian Art Teacher/ Enseigner les arts au Canada is now published and available on our website for viewing here.

It will also be available on the Erudit platform within the next few weeks.

We would like to offer our heartfelt gratitude to the Co-Editors of the Canadian Art Teacher/ Enseigner les arts au Canada, Amy Atkinson and Marie-France Berard, for their hard work on this issue. As well, we would like to recognize the contributions of Michael Emme (Director of Publications and Resources), Alexia Mitchell (Graphic Designer), Marzieh Mosavarzadeh (Director of Communications), Thomas Zuberbuehler (Website Designer and Developer), and extend our appreciation to all the contributors of this engaging and thought-provoking issue. Thank you to all of you for making this rich publication possible and available online for the benefit and pleasure of all art educators and researchers!

Through our ‘Conversations’ in art education as explored in the 20.1 issue, we have endeavoured to share knowledge that may spark inspiration, invite questions and promote further understandings. We are excited to share 7 articles by a seminal list of art education scholars, teachers, and artists; Pam Patterson, Roman Romanov, Matt Hawthorn, Joanna Black, Natasha Doyon, Sarah Pearson, Christina Smylitopoulos, Sarah Moussea, Nakita Byrne-Mamahit, Sarah Oatley, Anna Sutton, and Shruti Tandon. Also included in the 20.1 issue is a Creative Musings by Yasuhito Nakasato. In Making Discoveries, co-editors Marie-France Berard and Amy Atkinson share the exciting new CSEA/SCEA venture ‘CAT Conversations’ and the Rita L. Irwin Award for Art Teacher Dissemination of Knowledge. In Creativ-Tea Amy Atkinson shares excerpts from a conversation with Nancy Long of Concordia University. Artwork by Artist-Teacher, Rojia Dadashzadeh is highlighted in the insert and on the cover – a tradition with every issue of Canadian Art Teacher/ Enseigner les arts au Canada, intended as a teaching resource and in recognition of the ongoing artistic practice and inquiry spaces created by Canadian art educators.

Sincerely,

Kathy Mantas and Joanne Ursino
Co-Presidents
Canadian Society for Education through Art
CSEA/SCÉA


C’est avec grand plaisir que nous annonçons le lancement du plus récent numéro de Canadian Art Teacher/ Enseigner les arts au Canada (20.1). On y accède sur le site Web de la CSEA-SCEA en suivant ce lien LINKDans les prochaines semaines, la revue numérique sera aussi disponible sur la plateforme Érudit.Nous offrons nos plus sincères remerciements aux co-éditrices de Canadian Art Teacher/Enseigner les arts au Canada, Amy Atkinson et Marie-France Berard pour leur travail et vision sur ce numéro. De plus, nous soulignons l’importante participation de Michael Emme (Direction des Publications et Ressources), Alexia Mitchell ( Designer Graphique), Marzieh Mosavarzadeh (Direction des Communications),Thomas Zuberbuehler (Conception et Designer du site Web). Enfin, notre chaleureuse reconnaissance va aux auteur.es pour les riches contributions dans ce numéro stimulant et inspirant. Merci pour votre généreuse participation qui apporte un plaisir de lire, tout en faisant avancer la réflexion et la cause de l’éducation en et par
l’art.

Comme fil conducteur du numéro 20.1, est l’idée de conversation(s) afin de provoquer les questionnements, la curiosité et l’inspiration pour un présent et futur de l’éducation par l’art. Au total, le numéro partage 7 articles rédigés par des chercheurs.euses en éducation de l’art, des artistes et des enseignant.e.s: Pam Patterson, Roman Romanov, Matt Hawthorn, Joanna Black, Natasha Doyon, Sarah Pearson, Christina Smylitopoulos, Sarah Mousseau, Nakita Byrne-Mamahit, Sarah Oatley, Anna Sutton, and Shruti Tandon. Le numéro 20.1 offre aussi la section Creative Musings/Explorations créatives avec Yasuhito Nakasato en conversation avec ses rêves et l’intelligence artificielle, dans Making Discoveries/Faire des découvertes, les co-éditrices Amy Atkinson et Marie-France Berard introduisent le nouveau prix de la CSEA/SCEA Rita L Irwin. Partage des Savoirs, ainsi que les sessions Conversations du CAT. Dans Creativ-Tea, notre co-éditrice Amy Atkinson relate un entretien avec Nancy Long de l’Université Concordia à Montréal. Suivant la tradition de notre revue Canadian Art Teacher/Enseigner les arts au Canada, sur la couverture et dans l’encart, comme ressource éducative nous découvrons de manière privilégiée le processus de création, ainsi que les approches pédagogiques de l’artiste et enseignante Rojia Dadashzadeh.

Avec nos salutations cordiales,
Kathy Mantas and Joanne Ursino
Co-Presidents
Canadian Society for Education through Art
CSEA/SCÉA